Two Point Hospital

Kul tidsfördriv som snabbt blir enformigt

Speltitel: Two Point Hospital || Spelat på Xbox Series S (Finns tillgängligt på Xbox One, Series X/S, PS4, PS5, Switch och PC)

Spelbeskrivning: Nu i dessa stunder med corona så känns Two Point Hospital väldigt relevant, dock är det ju inte lika allvarliga virussjukdomar som ska botas i spelet. Men det finns en hel del annat att ta hand om. Two Point Hospital handlar om att du är chef och kontrollerar ett sjukhus och allt som hör till. Det kan handla om allt från att bygga ut flera rum till att hålla sig inom budgeten när du ska anställa nya sjuksköterskor och diverse doktorer. Spelet påminner mycket om Roller Coaster Tycoon-spelen där du utöver ovanstående uppgifter även behöver hålla sjukhuset rent genom att anställa vaktmästare. Spelet ”tvingar” dig även att ständigt vara aktiv för att välja vilket rum som ska vara prioriterat samt vad du behöver bygga mer av. Man får vara väldigt försiktig med att låta patienter vänta då det påverkar ryktet på ditt sjukhus negativt. Ju sämre betyg ditt sjukhus får ju mindre patienter/kunder besöker dig. När du sen ska anställa personal så har de olika förmågor och personligheter. Så ibland får man se över om det är kvalité eller kvantitet på personal du är ute efter, och givetvis har detta sina fördelar och nackdelar. Självklart varierar då lönen på de anställda och det kan bli svettigt när man har en budget att hålla sig inom. För att sammanfatta så är Two Point Hospital ett bra tidsfördriv men det blir tyvärr väldigt enformigt som den här typen av spel lätt kan bli. Men har du tid över så tycker jag absolut du ska ge det en chans för det är väldigt underhållande till en början när allt är nytt.

Ett intressant koncept som tyvärr blev väldigt enformigt efter några timmar.

3

• Bra tidsfördriv till en början