Ghost of Tsushima: Iki Island DLC

Iki Island är ett grymt tillägg åt ett fantastiskt spel

Speltitel: Ghost of Tsushima: Iki Island DLC || Spelat på PS4, (finns tillgängligt till PS4, PS5 och PC)

Spelbeskrivning: Ghost of Tsushima var årets spel för mig 2020, utan tvekan. Jag firade stort när jag fick höra att det skulle komma ett DLC i form av Iki Islands. Det innebar att en helt ny ö skulle tillkomma och gå att utforska. Nu är DLC:n här, och den är utforskad. Och jävlar vad bra det är! För att kunna spela detta nedladdningsbara innehåll så behöver du först ha köpt originalspelet Ghost of Tsushima, samt tagit dig fram i storyn en bit. När du besöker spelets mitten-ö får du ett uppdrag som ger dig möjligheten att segla över till den nya Iki-ön. Jin, som vi fick följa på ön Tsushima, får nys om shaman, en grupp mongoler som planerar en attack mot ön Tsushima. De har redan tagit över ön Iki och Jin fruktar därmed att det är en stark armé han har framför sig. Därför tar han sitt pick och pack och seglar över till Iki för att ta reda på mer information. Jin märker snabbt att allt inte står rätt till på denna ö och man är i början en “nobody”. Detta betyder att du behöver bygga upp ditt rykte igen för att bli en fruktad och respekterad samuraj, vilket gör det hela kul att liksom få börja om från början med nya egenskaper och liknande. Iki Island är uppbyggt på precis samma sätt som Tsushima med sidouppdrag och storyuppdrag. Vill du bygga upp ditt rykte så kan du hoppa på fler sidouppdrag, alternativt om du vill ta dig framåt i storyn så kan du köra på med huvudstoryn. Iki Island bjuder dock en hel del nytt där du tar dig an ett gäng nya motståndare som du inte är van vid innan. Det tillkommer även småfinesser så som bågskytteträning och andra olika minispel. Miljöombytet är även det något som Sucker Punch lyckats med fenomenalt bra. Jag trodde att man hade stött på de vackraste miljöerna på ön Tsushima, men Iki Island har betydligt mer att erbjuda. Helt ärligt så var detta DLC det bästa man kunde gjort. Samma härliga stridssystem men nytt innehåll. Jag kan inte annat än att lyfta på hatten och dela ut en 5/5 i betyg. Spela detta! Snälla!

Ghost of Tsushima är bland det bästa jag någonsin har spelat. Iki Island gör hela spelet ÄNNU bättre! Alla ska spela detta!

5

• Stridssystemet