Catherine: Full Body

Ett erotiskt skräckpusselspel helt olikt allt annat

Speltitel: Catherine: Full Body

Spelbeskrivning: Catherine: Full Body är en nyutgåva av det klassiska erotiska skräckpusselspelet Catherine från 2011 som släpptes till Playstation 3 och Xbox 360. Du spelar som Vincent Brooks, en man i 30-årsåldern som är tillsammans med Katherine med K. Vincent är en okej kille som inte riktigt vågar ta nästa steg i sitt förhållande utan velar för det mesta. Och efter en blöt kväll på krogen vaknar han upp bredvid en annan kvinna, nämligen Catherine med C. Handlingen är spännande och innehåller många skräckelement som bidrar till den där spännande känslan. I denna utgåva finns en ny karaktär, nämligen en till kvinna som interagerar med Vincent, Rin heter hon, men jag ska inte avslöja något om henne utan du får helt enkelt spela spelet för att se vad som händer. Nu kanske du tänker så här: Jaha, men du sa ju skräckpusselspel, vadå pussel? Jo, på nätterna hamnar Vincent på en ruggigt obehaglig plats där han måste klättra upp för ett enorm torn innan det faller ihop underifrån. Om han faller dör han nämligen på riktigt. Det är alltså denna del som är pusselsektionen av spelet. Du måste dra, putta och skjuta olika block fram och tillbaka för att bygga trappsteg så att du kan ta dig uppåt. Dessa sektioner är riktiga roliga och tvingar dig att tänka till då man ofta bygger in sig i ett hörn och dör. Sen introduceras nya typer av block med nya egenskaper som förnyar konceptet hela tiden. Vissa block gör att du halkar av, några gör att du studsar högt och en del innehåller fällor som kan döda dig omgående. Varje gång du klarar av att klättra upp för tornet kommer du till en plats där du får svara på en fråga som i slutändan avgör vilket av de 13 olika slut du får. Catherine: Full Body är ett underbart spel som inte liknar något annat. På dagtid interagerar du med människor och för handlingen framåt, medan du klättrar upp för block och löser pussel på nätterna. Tillsammans med en spännande historia, stämningsfull musik och bra röstskådespelare så är detta ett givet köp om du inte har spelat det förut. Om du däremot har spelat det sen tidigare så kanske inte det nya innehållet helt och håller rättfärdigar ett köp för cirka 500 kronor, men om du gillade originalet så kommer du älska Catherine: Full Body.

Ett väldigt unikt pusselspel som erbjuder en djup berättelse och högt omspelningsvärde.

4

• Spännande historia